Motor avtomobila mora zanesljivo delovati v raznovrstnih pogojih. Ko prižgemo avto zjutraj, ko je mrzlo, se mora motor takoj zagnati. Enako pa velja, če naše vozilo dolgo časa stoji na soncu. V vsakem primeru bomo potrebovali posebno tekočino z imenom antifriz. Ta ima poleg hlajenja motorja tudi veliko drugih nalog.
Omenjena tekočina je večinoma sestavljena iz vode. Ima pa dodane različne kemikalije, ki omogočajo odvajanje toplote ter preprečujejo zmrzovanje cevi hladilnika. Potrebujejo pa ga vsa vozila, ki uporabljajo sistem notranjega izgorevanja goriva, saj je to intenziven proces, ki proizvede veliko vročine.
Najbolj pogosta vrsta antifriza
Na spletnih straneh s kakovostnimi avtomobilskimi deli, kot je Silux, lahko zasledimo veliko različnih vrst antifriza. Večinoma je sama tekočina sestavljena iz kemijske spojine z imenom etilenglikol. Temu je tako, saj ima izredno sposobnost prenašanja toplote.
To pa pozitivno vpliva na hladilnik v vozilu, saj ta veliko bolj učinkovito odvaja toploto iz motorja. Sama tekočina pa je brez barve, brez vonja, ter je dokaj gosta. Prodajne izvedbe antifriza so velikokrat dodatno obarvane, zaradi lažjega ravnanja pri dolivanju tekočine v hladilnik našega vozila.
Varovanje motorja in hladilnega sistema
Glavna naloga, ki jo ima antifriz, je hlajenje motorja. Obenem pa ima vgrajene tudi dodatne tehnologije, ki preprečujejo korozijo, rjo, nabiranje oblog, zmrzovanje cevi in druge nevšečnosti. Omenjene nevšečnosti se lahko zgodijo v notranjosti samega hladilnega sistema ter v njegovih ceveh. To pa pomeni, da nam lahko hladilni sistem odpove sredi vožnje. Tako se hitro zgodi, da se motor pregreje med vožnjo.
Sam etilenglikol pa je tudi izredno odporen na vretje, saj zdrži temperature do 197 stopinj Celzija, oziroma takrat prične vreti. To pa pomeni, da bo odlično obvaroval vodno črpalko ter hladilni blok motorja pred vročino.
Preprečimo najbolj pogost razlog okvare vozila
V skoraj polovici vseh primerov nepričakovanih okvar vozila sredi ceste je slabo delujoč hladilni sistem motorja. V večini primerov imajo vozila premalo tekočine oziroma antifriza v hladilniku. To pa privede do prevelikega nabiranja vročine in posledične okvare motorja.
Najbolj pomembno pa je, da imamo dovolj antifriza v hladilniku, ko je zunaj mrzlo. Ko temperature zunanjega okolja padejo pod nič stopinj Celzija, različne tekočine v vozilu počasi prehajajo v solidno stanje. To načeloma ni težava, vendar lahko nastanejo poškodbe notranjih komponent v hladilnem sistemu. Če imamo notri samo vodo, potem se bo ta utrdila in razpokala cevi, ki so napeljane čez hladilni sistem. To pa lahko povzroči veliko škodo, kot tudi popolnoma imobilizira naše vozilo.
Antifriz vedno dotočimo, ko je motor popolnoma ohlajen in ekspanzijska posoda prazna. Tako bomo zagotovili, da bomo natančno videli, koliko hladilne tekočine je še v hladilniku.
Veliko vlogo igrajo ventili avtomobila, saj usmerjajo ali zaustavljajo tekočine in gorivo do različnih delov motorja. Tako naš jekleni konjiček deluje brez težav in drvi po cesti z visoko učinkovitostjo… Majhni a pomembni deli za vsak motor z notranjim izgorevanjem.